torsdag 17 oktober 2013

Tuggummi och Miljö

Idag har gulagruppen haft tuggummitestet. 
Eleverna får träna sig i att skapa frågeställningar, tillvägagångssätt och dokumentation av resultatet. 
Mycket tuggande blev det, men så roligt!



Vi tog hjälp av andra vuxna för att ta reda på vilket 
tuggummi som behåller smaken längst.
Detta är vårt resultat:

Nimet tuggade Stimorol Fusion - 27, 16 min
Ulla Backman tuggande V6 clean - 49,45 min
Linda tuggade TOY - 31.55 min
Linda tuggade Extra bubble - 15.19 min
Anna Norrbom tuggade Stimorol original - 27.11 min
Jesper tuggade Juicy fruit 9.48 min

Vi påbörjade även ett miljöprojekt där vi ska skriva om miljön i Sollentuna. 
Vi har idag suttit och läst artiklar i lokaltidningar för att se vad som händer och klagas över kring miljöfrågor. 
Vi var även inne på kommunens hemsida för att se kommande projekt och händelser. 
Vi fortsätter nästa vecka men detta. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar